wtorek, 3 marca 2015

Masło Orzechowe na dietę.



Cześć dziś popiszemy o maśle orzechowym. 
Ten post jest napisany z partyzanta ( czyli w ogóle nie zamierzony), ale skoro jest ono w moim domku i je używam dość często postanowiłam trochę o nim napisać. 

Masło orzechowe zawiera pożyteczne nienasycone kwasy tłuszczowe. Wynika z tego , że umiarkowane spożywanie tłuszczów może przyczynić się do zrzucenia zbędnych kilogramów.  Masło orzechowe to również ważne źródło lekkostrawnego białka roślinnego. Z uwagi na ten właśnie fakt jest ono szczególnie polecane osobom, które są wegetarianami lub ograniczają spożywanie mięsa.  Wybierając masło orzechowe najlepiej sięgać po to pozbawione cukru. Prawdziwe masło orzechowe powinno składać się wyłącznie z przetartych orzechów oraz minimalnego dodatku oleju roœślinnego. Odmiany wyprodukowane z prażonych, solonych orzechów nie powinny mieć miejsca w zdrowej diecie. Lepiej masło orzechowe zrobić samemu, używając orzechów włoskich lub migdałów, które są zdecydowanie bardziej pożądanym i wartościowym składnikiem zdrowej diety. Masło orzechowe wspaniale nadaje się do smarowania pieczywa czy tostów, stanowi smaczny dodatek do słodkich zapiekanek, lodów, ciastek, kremów, biszkoptów, czy krakersów, doskonale komponuje się zarówno ze słodkimi jak i pikantnymi smakami. W mojej diecie wygląda to tak, że codziennie jem albo łyżeczkę masła lub dodaję ją do Shake z bananami mlekiem oraz truskawkami. 

Shake ten jest bardzo syty i piję go jak jestem głodna a nie chce jeść czegoś ciężkostrawnego wiec sięgam właśnie po to masło. Orzechy są podobno dobrym paliwem dla mózgu więc nie ograniczam ich w posiłkach. 

Wartoœść na 100g masła z orzechów arachidowych

  • Energia 595 kcal
  • Białko 25.7 g
  • Tłuszcze 46.1 g
  • nasycone 6.1 g
  • jednonienasycone 22.9g
  • wielonienasycone 14,6 g
  • Węglowodany 12 g.

To by było na tyle. Zapraszam do obserwacji bloga :) Pozdrawiam