czwartek, 5 lutego 2015

BANAN - Wróg czy Przyjaciel?

Cześć dziś przychodzę do was z postem dotyczącym Bananów tak to one będą dziś przeze mnie badane. Od jakiegoś czasu zaczęłam ich bardzo dużo jeść w formie koktajli bananowo-mlecznych z dodatkiem łyżki masła orzechowego.  Tak wiem, wiem Banany tuczą i idą na masę ale ja je po prostu uwielbiam ostatnio zaczęłam bardziej się nimi interesować skoro jem ich aż tyle i wyczytałam, że przykładanie do twarzy banana łagodzi zmiany łuszczycowe i trądzikowe. Niby ja nie posiadam takich problemów z cerą, choć raz miesiącu gdy nadchodzą TE DNI jakiś nie pożądany nie przyjaciel zawsze się na twarzy pojawi z czego już wtedy nie jestem tak bardzo zadowolona. Ponad to jak już zachodzą takie zmiany to i zawierają ważne składniki odżywcze, takie jak błonnik, witaminy z grupy B, witaminę C, nicynę , miedź, cynk,selen,fluor,mangan, jod, wapń,fosfor, żelazo oraz sód. Jak już sami wiecie bo każdy z was na pewno kiedyś go próbował banany dają poczucie sytości i ogranicza to spożycie przez nas innych, dużo bardziej tuczących pokarmów. Banany jednak bardzo szybko dojrzewają ja osobiście wole te bardziej dojrzałe z brązowymi plamkami. Czarna skórka nie zawsze jest oznaką gnicia a pełnej dojrzałości. 
A teraz ile naprawdę ten banan posiada wartości.


Wartości odżywcze zawarte w połówce banana (ok. 100g)
Energia - 95 kcal
Węglowodany - 23,5 g
Skrobia - 2,3 g
Witamina C - 9 mg
Potas - 395 mg
Magnez - 33 mg
Błonnik pokarmowy - 1,7 g



A teraz mały przepis na banany z grilla które przy swoim wykonaniu nie tracą żadnych wartości odżywczych. 


Spieczony na Grillu. 

Składniki:
· 5 bananów
· cukier waniliowy
· adwokat
Sposób przyrządzania:
Banany obierz ze skórki, posyp odrobiną cukru waniliowego i zawiń w folię aluminiową. Piecz na rozgrzanym grillu po 3-4 minuty z każdej strony, po czym zdejmij i odwiń z folii. Ułóż na półmisku i polej niewielką ilością adwokata. Banany powinny być na tyle miękkie by można je było jeść łyżką. Danie to można również przyrządzić w piekarniku. 

A wy w jakich celach używacie bananów macie jakieś ciekawe składniki na ich wykorzystanie. Piszcie w komentarzach. I do następnego :*